6 ΜΑΡΤΙΟΥ- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Είμαι τυχερή που συναναστρέφομαι καθημερινά παιδιά. Με κάνουν να νιώθω κι εγώ παιδί , με μαθαίνουν , με βελτιώνουν.
Παρομοιάζουμε την κουβέντα ή την πράξη με μπαλάκι που το χτυπάς στον τοίχο και ξαναγυρίζει σε εσένα. Αν έχεις πει ή κάνει κάτι καλό θα έρθει σ' εσένα κάτι καλό και το αντίστροφο.
Καλό θα ήταν να τα μάθουμε να λύνουν τις συγκρούσεις τους με φίλους ή αδέρφια με αυτόν τον τρόπο. Το να τα μαλώσουμε ή να τα βάλουμε μια τιμωρία που δε σχετίζεται καθόλου με τον καβγά, δεν είναι αποτελεσματικό ούτε μας βοηθάει να διαπαιδαγωγήσουμε παιδιά υπεύθυνα , που θα γίνουν μελλοντικά άτομα με εν συναίσθηση, με ανθρωπιά.
Φέτος θεωρώ ότι είμαι πολύ ευλογημένη, γιατί τα παιδάκια μου είναι ένα προς ένα υπέροχα. Έχοντας λοιπόν αυτή την τύχη δεν την άφησα ανεκμετάλλευτη.
Πιστεύοντας στα υψηλά τους συναισθήματα και στηριζόμενη σ' αυτά προσπαθώ καθημερινά :
- να τα βοηθήσω να αναπτύξουν υψηλή εν συναίσθηση (μπαίνω στη θέση του άλλου και σκέφτομαι πώς νιώθει όταν του λέω ή του κάνω κάτι κακό).
Παρομοιάζουμε την κουβέντα ή την πράξη με μπαλάκι που το χτυπάς στον τοίχο και ξαναγυρίζει σε εσένα. Αν έχεις πει ή κάνει κάτι καλό θα έρθει σ' εσένα κάτι καλό και το αντίστροφο.
- να μην ασκήσουν ποτέ σε κανένα βία (οποιασδήποτε μορφής)
- να μην δεχτούν ποτέ και από κανέναν βία
- να μην ντρέπονται να μιλάνε και να ζητάνε βοήθεια αν κάτι τα στεναχωρεί.
Θεωρώ ότι προβληματιστήκαμε κι ευαισθητοποιηθήκαμε πάνω στο θέμα του σχολικού εκφοβισμού (στο βαθμό
που το επιτρέπει η ηλικία και ο ευαίσθητος ψυχικός μας κόσμος ).
ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΑ ΜΗΛΑ
ΜΗ ΜΕ ΚΟΡΟΪΔΕΥΕΙΣ)(Ένα πολύ όμορφο τραγούδι που καλό θα ήταν να τους το διαβάσετε ξανά και να συζητήσετε μαζί τους όσα λέει.)