Σήμερα βοηθοί μας ήταν τα φρούτα και τα λαχανικά.
Με τη βοήθειά τους καταλάβαμε τις έννοιες "ολόκληρο" και "μισό".
Αρχικά τα παρατηρήσαμε ολόκληρα Στη συνέχεια κόψαμε τα φρούτα και τα λαχανικά μας στη μέση, για να φτιάξουμε 2 μισά(ίδια).
Έπειτα ρώτησα τα παιδιά πότε κάτι είναι μισό. Πήρα ένα καρότο και το έκοψα τυχαία σε 2 κομμάτια (άνισα). Τα παιδιά το κατάλαβαν αμέσως και συμφωνήσαμε ότι κόβουμε έτσι ώστε να είναι ίσα τα δυο κομμάτια που θα φτιάξουμε.
Το ολόκληρο και το μισό το εφαρμόσαμε και σε κόλα χαρτί .
Τη χωρίσαμε σε δύο ίδια κομμάτια και πήραμε το ένα και το χρωματίσαμε .
Αυτό ήταν το μισό της σελίδας.
Κάποια παιδιά χώρισαν τη σελίδα με διαφορετικό τρόπο, όμως και αυτός ήταν σωστός αφού τα δύο κομμάτια ήταν ακριβώς ίδια.
Χωρίσαμε και τα γεωμετρικά σχήματα που κόψαμε από το παράρτημα του βιβλίου μας και χρωματίσαμε το μισό τους.
Μάθαμε λοιπόν:ότι:
(Πηγή εικόνας : Το σπιτάκι της δευτέρας)
Αυτό που κάναμε στα φρούτα, λαχανικά και σχήματα το επεκτείναμε και στους αριθμούς.
Ξεκινήσαμε από τα "δίδυμα " ζευγαράκια ή διπλά αθροίσματα και μάθαμε τα μισά των αριθμών (ζυγών) ως το 20.
(Πηγή εικόνας: Περί παιδείας)
Προχωρήσαμε στους αριθμούς 20, 40, 60, 80 ,100 και μάθαμε να βρίσκουμε το μισό τους. Δεν μας δυσκόλεψε ιδιαίτερα(και πάλι μας βοήθησαν τα δίδυμα ζευγαράκια).
Με τον ίδιο τρόπο εργαζόμαστε για να βρούμε και το μισό του 30, 70 και 90.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου