Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2020

ΕΝΟΤΗΤΑ 2 ΒΡΙΣΚΩ ΤΟ ΜΙΣΟ ΚΑΙ ΤΟ ΟΛΟΚΛΗΡΟ

Σήμερα βοηθοί μας ήταν τα φρούτα και τα λαχανικά. 

Με τη βοήθειά τους καταλάβαμε τις έννοιες "ολόκληρο" και "μισό". 

Αρχικά τα παρατηρήσαμε ολόκληρα   Στη συνέχεια κόψαμε τα φρούτα και τα λαχανικά μας στη μέση, για να φτιάξουμε 2 μισά(ίδια). 

 Έπειτα ρώτησα τα παιδιά πότε κάτι είναι μισό. Πήρα ένα καρότο και το έκοψα τυχαία σε 2 κομμάτια (άνισα). Τα παιδιά το κατάλαβαν αμέσως και συμφωνήσαμε ότι  κόβουμε έτσι ώστε να είναι ίσα τα δυο κομμάτια που θα φτιάξουμε.

Το ολόκληρο και το μισό το εφαρμόσαμε και σε κόλα χαρτί .
Τη χωρίσαμε σε δύο ίδια κομμάτια και πήραμε το ένα και το χρωματίσαμε  .

 Αυτό ήταν το μισό της σελίδας.

Κάποια παιδιά χώρισαν τη σελίδα με διαφορετικό τρόπο, όμως και αυτός ήταν σωστός αφού τα δύο κομμάτια ήταν ακριβώς ίδια.

Χωρίσαμε και τα γεωμετρικά σχήματα που κόψαμε από το παράρτημα του βιβλίου μας και χρωματίσαμε το μισό τους. 

Παρουσιάσαμε και τον τρόπο που το ολόκληρο γίνεται μισό.

Μάθαμε  λοιπόν:ότι:

για να βρω το μισό πρέπει πρώτα να ξέρω το ολόκληρο.

Δεν αρκεί να μοιράσω μια ποσότητα (μια σελίδα ή ένα φρούτο ) σε δύο μέρη. 
Πρέπει να μέρη αυτά να είναι ίσα.


 

                                 (Πηγή εικόνας : Το σπιτάκι της δευτέρας)

 

Αυτό που κάναμε  στα φρούτα, λαχανικά και σχήματα το επεκτείναμε και στους αριθμούς.

Ξεκινήσαμε από τα "δίδυμα " ζευγαράκια ή διπλά αθροίσματα και μάθαμε τα μισά των αριθμών (ζυγών)  ως το 20.

                                                   (Πηγή εικόνας: Περί παιδείας)
 

Προχωρήσαμε στους   αριθμούς  20, 40, 60, 80 ,100  και μάθαμε να βρίσκουμε το μισό τους. Δεν μας δυσκόλεψε ιδιαίτερα(και πάλι μας βοήθησαν τα δίδυμα ζευγαράκια).

Πώς βρίσκουμε όμως το μισό του 30, 50 , 70 και 90;
Αυτό μας δημιούργησε μια απορία , αλλά γρήγορα ξεπεράστηκε..........

Ας πούμε ότι θέλουμε να βρούμε το μισό του 50

Δεν μπορώ να χωρίσω όλες τις δεκάδες τους σε δύο ίδιες ομάδες  όπως κάνω με το 60 που το χωρίζω σε 30 + 30.
 
 Τι κάνω λοιπόν;

Λέω :Το 50 έχει 5 δεκάδες .
Χωρίζουμε σε 2 και 2 και την άλλη δεκάδα την κόβουμε στην μέση .
Ξέρουμε ότι  το μισό της δεκάδας, είναι το 5.
Άρα 2 δεκάδες και 5 από τη μια μεριά  (μας κάνει 25)και  2 δεκάδες και 5 από την άλλη (άλλα 25).
Επομένως το μισό του 50 είναι το 25.
 

(Πηγή εικόνας : Το σπιτάκι της δευτέρας)

 Με τον ίδιο τρόπο εργαζόμαστε για να βρούμε και το μισό του 30, 70 και 90.

Δεν υπάρχουν σχόλια: