Για να δούμε στο σπιτάκι του λεξούλες που αρχίζουν από Ι.
Ας δούμε και συλλαβούλες με το γράμμα ι
Μπαίνουμε στο βιβλίο, συζητάμε την εικόνα και κυκλώνουμε όλα τα Ιι. Μετά κυκλώνουμε τα σημεία στίξης και ξαναμιλάμε λίγο γι' αυτά, προσθέτοντας καινούριες πληροφορίες για τα "αποσιωπητικά".
Τονίζουμε πως κάθε φορά που τα βλέπουμε θα ξέρουμε πως το κείμενο έχει και
συνέχεια, αλλά για κάποιο λόγο δε θέλουμε να την πούμε τώρα.
Τρία παιδιά
διαβάζουν την ίδια πρόταση με διαφορετικό σημείο στίξης στο τέλος για να
καταλάβουμε τη διαφορά στο χρωματισμό της φωνής και να διαβάζουμε σωστά.
Στη συνέχεια
διαβάζουμε το κείμενο πολλές φορές με διάφορους τρόπους (αγόρια-κορίτσια,
χαμηλόφωνα-δυνατά) και δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στις δύσκολες λέξεις (ιστορία, ιππότες, ιπποπόταμος, μια, τον, την).
Μιλάμε λίγο και για το Στ στ (που θα το δούμε ξεχωριστά την επόμενη μέρα).
Ακούμε και το τραγουδάκι από τα Λάχανα και χάχανα πατώντας στην εικόνα του βιβλίου:
Αλλά και την ιστορία του Ιπτάμενου ιπποπόταμου από τη σειρά Ένα γράμμα μια ιστορία της εκπαιδευτικής τηλεόρασης.
Παιχνίδια για το γράμμα ι:
Τα 4 πρώτα είναι από:inschool.gr
Το τελευταίο είναι από :wordwall.net
2η μέρα
Αρχίζουμε τη δεύτερη μέρα με ένα παιχνιδάκι. Βάζουμε αριθμούς στις προτάσεις που
είχαμε να διαβάσουμε, γράφουμε σε χαρτάκια τους αριθμούς αυτούς και κάθε
παιδί διαλέγει ένα και μετά διαβάζει την πρόταση που αντιστοιχεί στον
αριθμό που του έτυχε.
Μαθαίνουμε καλύτερα το στ
Βάζουμε δύο γραμματάκια, το σ και τ, να κάνουν παρέα και γίνονται τόσο "κολλητοί" που αποκτούν μια φωνή!
Σε πόσες λεξούλες δεν συναντάμε τους δυο φίλους!!!
Και φυσικά μπορούν να ενωθούν κα με άλλα γραμματάκια και να φτιάξουν συλλαβούλες.
Πες τις πολλές φορές μέχρι να τις μάθεις νεράκι!
Διαβάζουμε και λεξούλες με στ:
3η μέρα
Αφού
κάνουμε τις εργασίες στο Τετράδιο Εργασιών ακούμε την ιστορία του
Ιππόλυτου του ιπποπόταμου που πήγε στον οδοντογιατρό πατώντας στην
εικόνα του βιβλίου.
Μιλάμε για την ορθογραφία των ουδέτερων σε -ι (χωρίς καμία αναφορά σε γραμματικούς όρους, δηλ. δεν λέμε ότι αυτά λέγονται ουδέτερα).
Ακούμε και το τραγουδάκι της κυρίας Σιντορέ , για να μάθουμε ευχάριστα τον πρώτο μας ορθογραφικό κανόνα :