Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2022

ΜΕ ΒΑΡΚΑ ΚΑΙ ΣΩΣΙΒΙΟ (Ω, Β)

Το μάθημά μας σήμερα έχει και πάλι 2 γράμματα: Το Ωω και το Ββ

Ξεκινήσαμε με το Ωω:

 
Είπαμε ότι είναι  ένα άλλο ο .
Ακούσαμε το τραγούδι του ....(του Ωραίου Ωρολόγιου)

  Είδαμε πώς γράφεται...
 .
...κι επειδή μας δυσκόλεψε το κεφαλαίο είδαμε και τον άλλο τρόπο γραφής του.
 
Κυκλώσαμε τα Ωω στο κείμενο και στο τραγουδάκι  και φτιάξαμε τις συλλαβές του με όλα τα ήσυχα γράμματα. 

 Αν πατήσεις εδώ μπορείς να διαβάσεις ξανά τις συλλαβές του Ωω .
 
Το τοποθετήσαμε κι αυτό στη λίμνη με τα υπόλοιπα φωνακλάδικα καθώς και τις συλλαβούλες του σε όλα τα σπιτάκια των ήσυχων γραμμάτων.
 
Τώρα πια η λίμνη με τα φωνακλάδικα γράμματα γέμισε.Κι εμείς  από τώρα κι έπειτα θα θυμόμαστε:


Είπαμε μερικές λέξεις που γράφονται με ω και διαβάσαμε  κάποιες  λεξούλες με ω

  Μάθαμε  κι ολόκληρα τα ονόματα των Οο και Ωω...


 
 
Έπειτα   διαβάσαμε όλο το κείμενο κι επικεντρωθήκαμε μόνο  στις 3 πρώτες σειρές του κειμένου(γιατί στις υπόλοιπες έχει το β).
 
Συνεχίσαμε με την πρώτη δραστηριότητα του κειμένου.... 
......και παίξαμε με το γράμμα Ωω



Το γράμμα β 


 

Τα παιδιά  αναρωτιούνται πώς θα πάνε στα σπίτια τους αφού έξω έχει πολλή βροχή. Καθώς αστειεύονται για τον τρόπο που θα μπορέσουν να φύγουν από το σπίτι του παππού, βλέπουν πάνω στο πεζούλι ένα κουταβάκι που προσπαθεί να βρει καταφύγιο από τη βροχή! Φυσικά, προθυμοποιούνται αμέσως να το βοηθήσουν!
Κάνοντας αυτή τη συζήτηση βρήκαμε στην εικόνα λέξεις που έχουν το καινούριο γράμμα(βαρέλι, κουτάβι,βάτραχος, βροχή....) και καταλήξαμε στο να το ονομάσουμε.

Το κυκλώσαμε στο κείμενο....
 

Είπαμε λέξεις που αρχίζουν από Β :
 

Και κάναμε  και  τις συλλαβούλες του!


Λέξεις που μπορείς να διαβάσεις

 Εδώ μπορείς να διαβάσεις τις συλλαβές και εδώ μπορείς να διαβάσεις προτάσεις .

Βρες την πρόταση εδώ και τις λέξεις εδώ



Μάθαμε  έπειτα πώς θα το γράφουμε ( το μικρό μας δυσκόλεψε η αλήθεια είναι και γι αυτό δείξαμε και τους 2 τρόπους γραφής)...
Ακούσαμε  την ιστορία του Βιολιστή Βατράχου.
 
 
Κάναμε τη δεύτερη δραστηριότητα του βιβλίου και ακούσαμε το συνοδευτικό ποίημα.
 
Παίξαμε....

Και τώρα λίγη εξάσκηση παίζοντας!

Χτύπα τα ποντίκια που η λέξη τους αρχίζει από

Βάλε στη σωστή σειρά τα γράμμα και φτιάξε λέξεις

Κάνε διάφορες δραστηριότητες με τους ήρωες


Διακρίναμε το β από το θ


 Η κυρία Γραμματικούλα ήρθε να μας μάθει καινούρια κολπάκια:
  • Πότε βάζουμε το ο; και
  •  πότε το ω;

ή

 Το εξηγήσαμε......
 Είδαμε πότε βάζουμε το -ω....
 


.... και το ακούσαμε από την Κυρία Σιντορέ, που τόσο αγαπάμε...


 

...το τραγουδήσαμε , παίξαμε κι εξασκηθήκαμε...
 
Το ίδιο κάναμε και για το -ο:
 

 Δες εδώ  μερικά παραδείγματα για να το  καταλάβεις καλύτερα!


Και λίγη περισσότερη εξάσκηση τώρα για όσα μάθαμε:

Για το γραμματάκι

Για το γραμματάκι

Πότε βάζω ο και πότε ω;

Διάβασε κι εδώ προτάσεις που έχουν λέξεις (ρήματα) σε -ω για να το καταλάβεις καλύτερα .